Σκοπός«Σκοπός του Τάγματος δεν είναι να εγκαθιδρύσει Δογματικούς Διδασκάλους, αλλά νασυναθροίσει ταπεινούς μελετητές, αφιερωμένους στην Αδελφότητα της ΑιώνιαςΑλήθειας».
1. Τι Είναι ο Μαρτινισμός; 0 Μαρτινισμός είναι ένα Τάγμα με μορφή Αδελφότητας, που λειτουργεί με το σύστημαΣτοάς, η δοξασία του οποίου συνθέτει έναν Μυστικισμό. Το όνομα τουπροέρχεται από τον Λουί-Κλωντ ντε Σαιν-Μαρτέν ( 1743-1803).
2. Σύντομη Ιστορία του Τάγματος:
Η προέλευση του Μαρτινιστικού και Συναρχικού Τάγματος ανευρίσκεται στο έργο και τη διδασκαλία του Μαρτινέζ Πασκουάλες ( 1727-1774), ενός Γάλλου μυστικιστή, μύστη, καιθεουργού. Το έργο του συνεχίστηκε από τον μαθητή του, Λουί-Κλωντ ντε Σαιν-Μαρτέν, έναν Γάλλο ευγενή, προς έναν ανεξάρτητο δρόμο, εξελίσσοντας μια ξεχωριστή φιλοσοφία.
Ο Σαιν-Μαρτέν έγραψε αρκετά φιλοσοφικά έργα. Το: «Περί των Σφαλμάτων και τηςΑλήθειας» του, έχει θεωρηθεί ως το πιο ερευνητικό του έργο και η πιο εποικοδομητική τουσυνεισφορά στην φιλολογία του μυστικισμού. Όπως όλα του τα γραπτά, εκδόθηκε κάτω απ'το ψευδώνυμο: «Άγνωστος Φιλόσοφος» (Le Philosophe Incorimi).
Μεταξύ των πολυάριθμωνγραπτών του, υπήρξαν επίσης, έξοχες μεταφράσεις των γραπτών του Γιάκομπ Μπαίμε, τουΤεύτονα Φιλόσοφου. Τα φιλοσοφικά γραπτά του Λουί-Κλωντ ντε Σαιν-Μαρτέν, έγιναν δεκτά με άμεσοενδιαφέρον και πλατιά αποδοχή.
Ομάδες, που αυτοαποκαλούνταν «Εταιρείες τουΑγνώστου Φιλοσόφου», σχηματίζονταν για να μελετήσουν τις διδασκαλίες του. Αυτές οι Ομάδες και οι Στοές, που εγκαθιδρύθηκαν από τον Ζαν Μπατίστ Βιλλερμόζ -έναν επίσηςΜυημένο του Μαρτινέζ Πασκουάλες- εξελίχτηκαν τελικά σε Ναούς του Μαρτινισμού.
Μετά από μια μακριά περίοδο σχετικής στασιμότητας, που ακολούθησε την Ναπολεόντειαεποχή, το Τάγμα αναζωογονήθηκε με τον σχηματισμό το 1890, ενός Υπάτου Συμβουλίου του Μαρτινιστικού Τάγματος.
Κάτω απ' την λαμπρή και ακαταπόνητη αρχηγία του διάσημουΓάλλου μυστικιστή Παπύς (Δρα Ζεράρ Ανκώς), το Τάγμα μεγάλωσε ταχύτατα. αλλά οπρώτος παγκόσμιος Πόλεμος ( 1914-1918) περιέκοψε τις δραστηριότητες του. Ο Παπύς πέθανε το 1916 και τον διαδέχτηκε ο Σάρλ Ντετρέ (Τεντέρ), του οποίουΑναπληρωτής Μέγας Διδάσκαλος ήταν ο Βικτόρ Μπλανσάρ. Ο Τεντέρ θεωρούσε ότι τοΜαρτινιστικό Τάγμα θα επιβίωνε καλύτερα εάν συνδεόταν με κάποια Τεκτονική Δύναμη,από τις οποίες ο Αιγυπτιακός Τύπος Μέμφις-Μισραϊμ, ήταν η πιο εσωτερική.
Ο Τεντέρ επέβαλε Τεκτονικές προαπαιτήσεις, όπως, π.χ., ένας υποψήφιος θα έπρεπε να είναι Διδάσκαλος Τέκτονας (στον 3° βαθμό) του Μέμ-φις-Μισραϊμ πριν καταστεί ικανός ναλάβει τον 1° βαθμό, στον 18° βαθμό, πριν λάβει τον 2° βαθμό και τον 30° βαθμό του Αιγυπτιακού Τύπου για να λάβει τον Τρίτο Βαθμό. Ωστόσο, ο Τεντέρ πέθανε το 1918..
Κατόπιν, ο Ζαν Μπρικώ έγινε ο Μέγας Διδάσκαλος του Τάγματος καιμετέφερε το Αρχηγείο στη Λυόν. Εκεί έγινε γνωστό ως το: «Μαρτινιστικό Τάγμα της Λυόν»(Ordre Μartiniste de Lyon). Σε μια ειδική συνάντηση, που αποτελούνταν από I.L. (ΕλεύθερουςΜυητές) που παρέμεναν πιστοί στην αρχική Ιδέα τού Μαρτινισμού, σχηματίστηκε τοΜαρτινιστικό και Συναρχικό Τάγμα (Ordre Martiniste et Synarchique) με τον ΒικτόρΜπλανσάρ ως Μέγα Διδάσκαλο του.
Κατά την διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου(1939-1945), πολλές από τις μυστικές εταιρείες στην Ευρώπη διώχτηκαν από τους Ναζί,συμπεριλαμβανομένου και του Μαρτινισμού. Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι τοΜαρτινιστικό και Συναρχικό Τάγμα συνέχισε να λειτουργεί στην Ελβετία (μια ουδέτερηχώρα) κατά την διάρκεια εκείνων των βασανιστικών χρόνων. Ο Βικτόρ Μπλανσάρπαρέμεινε ως Μέγας Διδάσκαλος μέχρι τον θάνατο του το 1953, οπότε τον διαδέχτηκε οΔρ. Εντουάρ Μπερτολέ (Sar Alkmaion) από την Ελβετία. Η Βρετανική Μεγάλη Στοά έλαβετην Χάρτα Λειτουργίας της από τον Sar Alkmaion το 1967, καταπιστευμένη στον Sar Gulion,που ήταν Μέγας Διδάσκαλος μέχρι τον θάνατο του (2003). Ο Sar Gulion ίδρυσε πολλές Μεγάλες Στοές ανά τον κόσμο και το 2001 ενέκρινε την ίδρυση Περιφερειακής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδας.
3. ΔιδασκαλίεςΤο Μαρτινιστικό Τάγμα πασχίζει να εγκαθιδρύσει μια θεοκρατία: επιζητεί να οργανώσει την ανθρώπινη κοινωνία έτσι ώστε κάθε άντρας και γυναίκα να γίνει ένας εντεταλμένος του μασονικου Θεού. Δεν είναι ένα θρησκευτικό κίνημα, δια του οποίου ένας άνθρωπος επιζητεί να λατρέψει την Θεότητα. Μάλλον στοχεύει να καθοδηγήσει τον άνθρωπο προς την Θεουργία έτσι ώστε να μπορέσει να πραγματοποιήσει, δια της χρήσεως των δικών του ισχύων, ό,τι οαμύητος θεωρεί ως θαύματα. Πιο συνοπτικά, ο Μαρτινισμός είναι ένα σύστημα Μυστικισμού, χωρισμένο σε δυο κύριες υποδιαιρέσεις. Η πρώτη είναι αυστηρά εσωτερικής φύσεως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου