Παρασκευή, 26 Απριλίου 2013

ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΦΟΡΟΕΙΣΠΡΑΞΗ ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΜΑΡΚΑΡΙΣΜΈΝΑ ΠΡΟΒΑΤΑ!!!


ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΦΟΡΩΝ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ...

Είναι λυπηρό  να διαβάζεις αρθρογραφία και των "ανεξάρτητων εφοριακών" υπέρ  "νέων καινοτόμων τεχνολογιών". 

 Αντί λοιπόν να αναδειχθούν "ανεξάρτητα" οι πτυχές της τεχνητής οικονομικής κρίσης, της αλλοίωσης της εθνικής μας ταυτότητας, της αξιακής κρίσης, των περιττών περικοπών, του κοινωνικού αυτοματισμού και γενικότερα της εικονικής πραγματικότητας, αντί να αναφερθεί  η ανασφάλεια και ολοκληρωτική  αποτυχία της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης σε χώρες όπως των Η.Π.Α, όπως επισημαίνεται από κορυφαίους παράγοντες της δημόσιας διοίκησης, γινόμαστε στυλοβάτες και μίμοι ενός τεχνολογικού μεσαίωνα για την περαιτέρω εξαθλίωση των πολιτών της χώρας.  Είναι λυπηρό να βλέπεις τόσες πολλές ομοιότητες του συνδικαλισμού  με το ελληνικό κοινοβούλιο.

Δυστυχώς εαν δεν φτάσουμε στον απόλυτο πάτο, δεν θα αποκτήσει η έννοια της ελευθερίας το νόημα της, δεν θα αποκτήσουν συνολικά οι λέξεις το περιεχόμενό τους, ούτε πρόκειται και να αναδειχθεί  ο ολοκληρωτισμός της  τεχνολογικής ειδωλολατρίας. 
Ο ίδιος ο άνθρωπος επιλέγει την αυτοκαταστροφή ή την διάσωσή του, αφού έχει αυτεξούσιο. Αν επιλέγει να καταργεί τα πρόσωπα στα έργα του, αργότερα θα απολέσει το θεόσδοτο δώρο της ελευθερίας του, τον ίδιο τον λόγο ύπαρξης του.
Ο κίνδυνος δεν αφορά τον φόβο στην τεχνολογία, η οποία οφείλει να υπηρετεί τον άνθρωπο, τις κοινωνίες, ως λόγος για την τέχνη,  αλλά τον αυτοεγκλωβισμό της ελληνικής κοινωνίας στους πυλώνες της παγκόσμιας τραπεζοπιστωτικής εξουσίας. Επίσης το πρόβλημα δεν συνισταται στο υποκείμενο των εξουσιαστών, στις οποιες θέσεις μπορεί να τοποθετηθεί οποιοσδήποτε,   αλλά στην υιοθέτηση νέων απρόσωπων και αδιαφανών  δομών δημόσιας διοίκησης  ηλεκτρονικού ολοκληρωτισμού και αναπαραγωγής ολοκληρωτικής εξουσίας... Η αλλοίωση της λίστας Λαγκάρντ αποτελεί πρόγευμα για την βούληση των νέων αδιαφανών "καινοτόμων" υποδομών.

 
Το 2012 επισκέφθηκε την Αθήνα κλιμάκιο της εταιρίας RTpay που εδρεύει στο Ντέλραιυ της Αμερικής ενώ διατηρεί και γραφείο στην Ευρώπη στο Γουίντσεστερ στη Μεγ.Βρετανία, με σκοπό να συναντηθεί με στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών κατόπιν προσκλήσεως της εταιρίας KPMG που παρέχει ελεγκτικές, φορολογικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες και έχει γραφείο και στην Ελλάδα. Το θέμα της συζήτησης σας το παραθέτουμε λίγο παρακάτω όπως αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της εταιρίας RTpay. Το αξιοσημείωτο είναι ότι στέλεχος του Υπουργείου Οικονομικών υπήρξε στο πρόσφατο παρελθόν ανώτερο στέλεχος της διαμεσολαβούσας εταιρίας (KPMG) στην Ελλάδα. Ο σχετικός σύνδεσμος στο τέλος της ανάρτησης.
Η RTpay είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός παροχής συμβουλών και διαχείρισης που προωθεί ενεργά και βοηθά την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων σε πραγματικό χρόνο με τη χρήση προηγμένων και δοκιμασμένων τεχνολογιών


Η RTpay έχει εξαετή εμπειρία στην παροχή λύσεων για είσπραξη φόρων σε πραγματικό χρόνο και στα συστήματα που απαιτούνται.


Το αυτοματοποιημένο σύστημα της RTpay για είσπραξη σε πραγματικό χρόνο φόρων και δυνατότητας πληρωμών μέσω ενός κεντρικού server (εξυπηρετητή) ανάλογο με εκείνο που χρησιμοποιείται σήμερα στην τεχνολογία των συναλλαγών διαμέσου πιστωτικών καρτών, εξασφαλίζει ότι η είσπραξη των φόρων, διαφόρων εισφορών και μικροσυναλλαγών γίνεται με τον πιο ασφαλή, οικονομικό και αποτελεσματικό τρόπο.


Η διαδικασία επιτυγχάνεται με την ενσωμάτωση μιας σειράς φορολογικών νόμων, διατάξεων παροχών, πληροφοριακών στοιχείων οφειλετών και δικαιούχων καθώς και συγκεκριμένων ποσών φόρων που πρέπει να καταβληθούν ή να υπολογιστούν κατά την πληρωμή σε μια κεντρική βάση και στη συνέχεια δρομολογείται από τον κεντρικό εξυπηρετητή η απευθείας μεταβίβαση του αναλογούντος φόρου ή εισφοράς στα κρατικά ταμεία και του καθαρού ποσού της αμοιβής στους προσωπικούς λογαριασμούς των δικαιούχων. Και όλα αυτά μέσα σε ένα ασφαλές και αξιόπιστο ψηφιακό περιβάλλον αξιοποιώντας και συνδέοντας όλες τις διαθέσιμες ηλεκτρονικές συναλλαγές από το τραπεζικό έμβασμα μέχρι τις εφαρμογές των κινητών τηλεφώνων.



Είσπραξη φόρων σε πραγματικό χρόνο στην Ελλάδα;


9 Φεβρουαρίου 2012


«Οι αντιπρόσωποι της RTpay μόλις επέστρεψαν από την πολύ ενδιαφέρουσα συνάντησή τους με μέλη του Ελληνικού Υπουργείου Οικονομικών στην Αθήνα, με αφορμή την πρόσκληση που δέχτηκαν από ανώτερους συμβούλους της KPMG.


Την ίδια μέρα που καταφθάσαμε, λάμβανε χώρα ακόμη μια γενική απεργία με κορυφαίες διαδηλώσεις στους δρόμους της Αθήνας, γεγονός που ενδυνάμωσε την πεποίθησή μας ότι ο ελληνικός λαός εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά του στο ισχύον σύστημα που αναγκάζει και την κυβέρνηση να προχωρά σε βαθιές αντιλαϊκές περικοπές στον κρατικό προϋπολογισμό.


Αλλά στη ρίζα των προβλημάτων που επιτείνουν τα ελλείμματα του κρατικού προϋπολογισμού βρίσκεται η κακή επίδοση στη συλλογή των φόρων που καταγράφηκε ήδη από το Σεπτέμβριο του 2009, στην έκθεση της Reckon προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στην οποία η Ελλάδα κατατάσσεται στη χειρότερη θέση ανάμεσα στις 25 χώρες στις οποίες το κενό ανάμεσα στο ποσό του ΦΠΑ που υπολογίζουν οι κρατικές υπηρεσίες ως οφειλόμενο και σ αυτό που πραγματικά εισπράχθηκε αγγίζει το ποσό των 6,5 δις ευρώ ή το 30% του συνόλου των καταγεγραμμένων οφειλών. Συγκρίνετε τώρα το στοιχείο αυτό με το αντίστοιχο ποσοστό ελλείμματος στο ΦΠΑ της Γερμανίας που πλησιάζει το 10% ή το μόλις 2% της Ιρλανδίας και είναι δίκαιο να συμπεράνουμε από τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν ότι η κατάσταση είναι πολύ πιθανό να επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο.


Είναι επίσης πολύ προφανές ότι η απλή αύξηση των συντελεστών του φΠΑ δεν αποτέλεσε απάντηση στο πρόβλημα καθώς το γενικό επίπεδο ΦΠΑ ανήλθε στο 23% τον Ιούνιο του 2010 ενώ διάφορες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών εντάχθηκαν στον ανώτερο συντελεστή τον Ιούνιο του 2011 αλλά παρά την πρακτική αυτή, η συνολική είσπραξη εσόδων από ΦΠΑ σημείωσε μια πτώση κατά 20% από τον Ιανουάριο του 2011 μέχρι τον Ιανουάριο του 2012.


Αυξάνοντας το ποσοστό ενός φόρου δεν σημαίνει ότι εξασφαλίζεται και η αύξηση των εσόδων. Αυτό που γίνεται σαφές είναι ότι χρειάζεται ένα σύστημα αποτελεσματικό, αποδοτικό, οικονομικό, ασφαλές από κάθε άποψη, για την είσπραξη των φόρων και επιπλέον ένα τέτοιο σύστημα θα πρέπει να είναι κοινά αποδεκτό ως δίκαιο, απλό και ανώδυνο για τον φορολογούμενο.


Χρησιμοποιώντας συνεπώς τη λύση RTpay για την είσπραξη του φόρου σε κάθε ηλεκτρονική συναλλαγή, με το στοιχείο του ΦΠΑ να διαχωρίζεται αυτόματα από το ακαθάριστο ποσό της συναλλαγής και να καταβάλλεται άμεσα στη φορολογική αρχή, το συνολικό σύστημα συλλογής έχει απλοποιηθεί σημαντικά τόσο για τον αγοραστή όσο και για τον πωλητή, ενώ ο διοικητικός φόρτος για την φορολογική αρχή έχει μειωθεί ακόμη περισσότερο. Και φυσικά επειδή αυτό ανατρέπει το παρωχημένο σύστημα με το οποίο ο φόρος εισπράττεται εξ ονόματος του κράτους από τον επιτηδευματία και αποδίδεται ως και αρκετούς μήνες αργότερα, δίνοντας τη δυνατότητα σε ορισμένες περιπτώσεις να χρησιμοποιηθεί αυτό ως κεφάλαιο για άλλους σκοπούς – είτε από ανάγκη είτε εσκεμμένα – με αυτή τη τεχνολογία, εξαλείφεται.


Φυσικά, το μεγαλύτερο εμπόδιο για την αυτοματοποιημένη συλλογή σε πραγματικό χρόνο είναι η χρήση των μετρητών για πολλές συναλλαγές - μια πρακτική που εξακολουθεί να είναι διαδεδομένη στην Ελλάδα. Για να είναι αποτελεσματική μια τέτοια καινοτομία θα πρέπει να προσφερθούν κίνητρα και να γίνουν βελτιώσεις ώστε να καταστεί καθολική και ελκυστική η πληρωμή με ηλεκτρονικές μεθόδους - κάρτες, άμεσες τραπεζικές μεταφορές, online μεθόδους πληρωμής ή με την όλο και περισσότερο εφαρμοζόμενη πρακτική με την άμεση πληρωμή μέσω κινητού τηλεφώνου με βάση το λογαριασμό - από τη χρήση μετρητών.


Ένα παράδειγμα θα μπορούσε να προσφέρει μια πρακτική “cashback” (ανταποδοτικής επιστροφής μετρητών) κατά την οποία μια καταβολή με ηλεκτρονική μέθοδο θα καθόριζε ένα χαμηλότερο συντελεστή ΦΠΑ για τον χρήστη ενώ η επίτευξη αυξημένης συλλογής φόρου θα αντιστάθμιζε το λόγο μείωσης του αναμενόμενου εσόδου από τη χρήση του χαμηλότερου συντελεστή. Επιπλέον, προωθητικές μεθόδοι όπως αυτές που χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο από τους φορείς εκμετάλλευσης δικτύων κινητής τηλεφωνίας - κληρώσεις, bonus πόντους, δώρα κλπ. - μπορεί να συμβάλει στην ενθάρρυνση της αφομοίωσης των ηλεκτρονικών πληρωμών.


Από την άλλη πλευρά η θέσπιση αντικινήτρων, όπως ένα ανώτατο όριο για το συνολικό επιτρεπόμενο ποσό για μια συναλλαγή σε μετρητά και η επιβολή κυρώσεων από κοινού και για τον αγοραστή και για τον πωλητή για ενδεχόμενη απάτη όσον αφορά τις πληρωμές σε μετρητά θα βοηθήσει να ταλαντεύεται η προτίμηση του κοινού ανάμεσα στη χρήση μετρητών και την ηλεκτρονική πληρωμή - η οποία είναι πολύ πιο εύκολο να παρακολουθείται, να ελέγχεται και να επαληθεύεται. Μια πρόσφατη έκθεση της Capgemini, RBS και EFMA απέδειξε ότι το κόστος του απλού χειρισμού κερμάτων και χαρτονομισμάτων στην ευρωζώνη είναι πάνω από 20 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως .


Με τη μείωση χρήσης των μετρητών στην Ελλάδα θα μπορούσε να καλυφθεί ένα σημαντικό ποσοστό του μεριδίου της χώρας σ αυτό το κόστος.


Σε χώρες όπου η ηλεκτρονική διακυβέρνηση είναι σε προχωρημένο στάδιο και η χρήση των ηλεκτρονικών πληρωμών πιο ανεπτυγμένη - για παράδειγμα στις σκανδιναβικές χώρες - μπορεί να αποδειχθεί ότι δεν είναι μόνο τα φορολογικά ποσοστά συλλογής πολύ καλύτερα, αλλά και το επίπεδο ευτυχίας των πολιτών απέναντι σε ένα σύστημα που είναι δικαιότερο και η ικανοποίησή τους με την φορολογική τους αρχή είναι υψηλότερα.


Όπως προέκυψε αυτή την εβδομάδα η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να αναζητήσει 3.000.000.000 € περισσότερα από τις αρχικές προβλέψεις, εάν πρόκειται να εξορκίσει τη δημοσιονομική καταστροφή. Με πάνω από 6,5 δισ. ευρώ ανείσπρακτου ΦΠΑ, η εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος που προτείνουμε, με το οποίο μονάχα το 50% του εν λόγω ελλείμματος να συγκεντρωθεί άμεσα, λύνεται το καθοριστικό δημοσιονομικό πρόβλημα».


ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr/2013/04/Hlektroniko-xetinagma.html#ixzz2RW6dVU74

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου