Τετάρτη, 1 Μαΐου 2013

«Διαπραγματεύσεις» στην Παγκόσμια Οικονομική Διακυβέρνηση και… One Bank to Rule Them All


Άρθρο του Spokk 

Στην Βασιλεία της Ελβετίας στεγάζεται η Bank of International Settlements (BIS), η ιδιωτική τράπεζα με το δικό της νόμισμα (SDR), γνωστή ως η «κεντρική τράπεζα των κεντρικών τραπεζών» και πιθανώς ακόμη πιο γνωστή από την έκδοση των διεθνών συνθηκών ελέγχου που διέπει τις τράπεζες μέλη της, γνωστές ως Βασιλεία Ι (1988), Βασιλεία ΙΙ (2004) και Βασιλεία ΙΙΙ. Η Βασιλεία ΙΙΙ οριστικοποιήθηκε τον Νοέμβριο/Δεκέμβριο του 2010, θεωρείται σταδιακά εν ισχύ από 1 Ιανουαρίου 2013 και έχει ως τελικό στόχο την πλήρης υιοθέτηση της από όλες τις τράπεζες μέλη ως το 2019.
Στην κεντρική τράπεζα των κεντρικών τραπεζών (BIS), στεγάζεται μετά την δημιουργία του και το Financial Stability Board (FSB), όπως αυτό συμφωνήθηκε στη σύσκεψη των G20 στο Λονδίνο τον Απρίλιο του 2009. Το Financial Stability Board (FSB), αποτελεί εξέλιξη ενός προγενέστερου οργάνου, του Financial Stability Forum (FSF), έχει όμως αυξημένες αρμοδιότητες σε σχέση με το FSF και βρίσκεται υπό την σκέπη όλων των μελών κρατών του G20 (19 κράτη και την Ευρωπαϊκή Ένωση). Με την υπογραφή και του προέδρου των ΗΠΑ Obama τον Απρίλιο του 2009, το FSB θεωρητικά μόνο γνωμοδοτεί, στη πράξη όμως όπως θα δούμε, επιβάλει «υποχρεώσεις» και «δεσμεύσεις» στις χώρες μέλη που το απαρτίζουν. 

Η «ιδέα» και το «σχέδιο» για κούρεμα καταθέσεων που είδαμε να συμφωνείται πρόσφατα στο Eurogroup ως πακέτο λύσης για την Κύπρο, έχει τις ρίζες της εδώ – στην βασιλεία των τραπεζιτών.
Με μπλε χρώμα οι χώρες μέλη της Bank of International Settlements - (Wikipedia) photo
Τον Οκτώβριο του 2010, η Bank for International Settlements (BIS) παρουσίασε μετά από αναθεωρήσεις ένα (white paper)- [ΕΠ1]- με τίτλο «Proposal to ensure the loss absorbency of regulatory capital at the point of non-viability», το οποίο περιγράφει αναλυτικά το νέο μοντέλο - «μεταρρύθμιση» για τις τράπεζες που στο εφεξής παρουσιάσουν πρόβλημα χρεωκοπίας (insolvency) ή ρευστοποίησης (liquidation). Ανάμεσα στα άλλα, συμπεριλαμβάνονται τα εξής σημεία:

Υιοθέτηση για πρώτη φορά της έννοιας του bail-in (κούρεμα) σε τραπεζικά κεφάλαια τύπου Tier1 και Tier2. (Κούρεμα σε καταθέσεις και στις μετοχές της τράπεζας).
Επιχειρείται να αναγνωριστούν οι «συστημικές» τράπεζες (“systemically important banks”)
Τα μέλη καλούνται όπως υλοποιήσουν τις σχετικές οδηγίες με τρόπο τέτοιο που θα εναρμονίζεται με τις εκάστοτε εθνικές – νομικές δικαιοδοσίες (Jurisdiction) ή άλλων περιορισμών.
Καταθέσεις που κουρεύονται θα πρέπει αναπληρώνονται με την έκδοση νέων μετοχών με την σαφή πρόβλεψη πως αυτό πρέπει να λάβει χώρα, πριν η τράπεζα λάβει κρατική κεφαλαιακή βοήθεια.
Πρόνοια για το καθεστώς που διέπει τις θυγατρικές μιας τράπεζας που χρειαστεί διάσωση και πρόνοια για σχετικά νομικά πλαίσια.
Ιδιαίτερη επισήμανση δίδεται στου επιβλέποντες τα ασφαλιστικά ή συνταξιοδοτικά κεφάλαια ταμείων, οι οποίοι θα πρέπει να διασφαλίζουν την αντοχή τους σε περίπτωση απωλειών των κεφαλαίων τους.
Ιδιαίτερη μέριμνα δίνεται στην βεβαίωση, πως σε περίπτωση ενεργοποίησης σχετικών διατάξεων (triggered event) για τράπεζα η οποία θα υπαχθεί σε σχετικές διατάξεις διάσωσης, η σχετική πράξη ΔΕΝ οδηγεί σε πιστωτικό γεγονός βάσει της ISDA Master Agreement και ΔΕΝ ενεργοποιούνται cross-default clauses σε παράγωγα!
Η παραπάνω πρόταση, αναλύθηκε εκτός από το Financial Stability Board (FSB) και από ιδιώτες – όπως για π.χ. από την KPMG. Η τελευταία σε μια άκρως κατατοπιστική ανάλυση επί του σχεδίου των BIS/FSB, έχει εκδώσει από τον Ιούλιο του 2012 σχετική ανάλυση με τίτλο «Bail-in liabilities: Replacing public subsidy with private insurance” – [ΕΠ5]– η οποία μεταξύ των άλλων αναφέρει τα παρακάτω για περιπτώσεις υπαγωγής τράπεζας σε διαδικασίας διάσωσης βάσει του σχετικού σχεδίου:
Κούρεμα (bail-in) τραπεζικών κεφαλαίων τύπου Tier 1, Tier 2 – (περιλαμβάνει μετοχές / καταθέσεις).
Η αντικατάσταση του Διοικητικού Συμβουλίου και της Διοίκησης της Τράπεζας θα επιτρέψει στο ίδρυμα την συνέχιση λειτουργίας του, αποφεύγοντας τις όποιες κεφαλαιακές απώλειες και ζημίες θα παρουσιάζονταν από bank-run.
Με το κούρεμα (bail-in) καταθέσεων και μετοχών της τράπεζας, θα προστατευθούν τα βασικά δικαιώματα κατόχων συμβολαίων π.χ. swaps
Η Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την υιοθέτηση κουρέματος καταθέσεων είναι η σχετική οδηγία να ενσωματωθεί στις εθνικές κυβερνήσεις ως το 2018, ώστε να δοθεί αρκετός χρόνος στα ιδρύματα και τους πιστωτές να προσαρμοστούν.
Στις ΗΠΑ, η Federal Deposit Insurance Corporation (FDIC ), έχει υιοθετήσει μια προσέγγιση κεντρικού σημείου (“single entry of entry”), κάτω από την οποία, οι εξασφαλισμένοι και ασφαλισμένοι πιστωτές μητρικής τράπεζας που υπάγεται σε group, θα υπάγεται σε καθεστώς κουρέματος, ενώ οι πιστωτές που αφορούν θυγατρικές του group δεν θα υπάγονται.
Η «οδηγία» των BIS/FSB, γίνεται πράξη

Τον Δεκέμβριο του 2012 – η Τράπεζα της Αγγλίας (Bank of Engand – BoE) και η FDIC – (η ασφαλιστική εταιρία που καλύπτει την FED – Τράπεζα των ΗΠΑ), προχωρούν σε κοινή συμφωνία. Εκδίδουν έγγραφο με τίτλο “Resolving Globally Active, Systemically Important, Financial Institutions” – [ΕΠ2, ΕΠ3] - βάσει του οποίου υιοθετούν και επίσημα την πρόταση των BIS/FSB . Μεταξύ άλλων, το πακέτο περιλαμβάνει τα εξής:
Κούρεμα (bail-in) καταθέσεων και μετοχών,
Ανταλλαγή κουρεμένων καταθέσεων με νέες μετοχές τραπέζης
Αντικατάσταση Διοικητικού Συμβουλίου – Προέδρου Τράπεζας.
Επιπλέον, η αμερικανό - αγγλική συμφωνία σε επίπεδο κεντρικών τραπεζών, μας ενημερώνει και για το ποιες τράπεζες θεωρούνται ως «συστεμικές» τράπεζες ή G-SIBS (Globally Systemically Important Banks). Αυτές είναι: Citigroup, Deutsche Bank, HSBC, JPMorgan Chase, Barclays, BNP Paribas, Bank of America, Bank of New York Mellon, Crédit Suisse, Goldman Sachs, Mitsubishi, Morgan Stanley, Royal Bank of Scotland, UBS, Bank of China, BBVA, Groupe BPCE, Groupe Crédit Agricole, ING Bank, Mizuho FG, Nordea, Santander, Société Générale, Standard Chartered, State Street, Sumitomo Mitsui, Unicredit Group, and Wells Fargo. [ΕΠ2, ΕΠ3]
Μερικούς μήνες μετά την συμφωνία FED - BoE, τον Μάρτιο του 2013, η κυβέρνηση Harper στον Καναδά καταθέτει σχέδιο νόμου το οποίο προβλέπει υιοθέτηση ανάλογων πρακτικών. Το σχέδιο νόμου με τίτλο - "Jobs, Growth and Long Term Prosperity: Economic Action Plan 2013" - [ΕΠ4] - αφού στις σελίδες 144, 145 προτείνει το κούρεμα (bail-in) των καταθέσεων, αναγνωρίζει πως οι προτεινόμενες «μεταρρυθμίσεις» είναι εν-ακολουθία πρακτικών που έχουν ακολουθηθεί σε άλλες χώρες και σε διεθνής μηχανισμούς κλειδιά (“consistent with reforms in other countries and key international standards”) και συγκεκριμένα με το μοντέλο που ακολουθούν οι ΗΠΑ και η Ε.Ε.
Πρόεδρος σήμερα της κεντρικής τράπεζας του Καναδά είναι ο Mark Carney και θα είναι ως τον Ιούνιο – Ιούλιο του 2013 οπότε και θα αντικατασταθεί αφού θα αναλάβει πρόεδρος της Κεντρικής Τράπεζας της Αγγλίας. O Mark Carney είναι και ο σημερινός πρόεδρος του Financial Stability Board (FSB), με έδρα την Βασιλεία της Ελβετίας. Πριν αναλάβει χρέη κεντρικού τραπεζίτη και προέδρου διεθνούς οργανισμού που αποφάσισε για το κούρεμα καταθέσεων στην Κύπρο, ο Mark Carney, ήταν senior executive στην Goldman Suchs στην οποία εργάστηκε για 13 χρόνια. Προηγούμενος πρόεδρος του Financial Stability Program (FSB) ήταν ο Mario Draghi, ο οποίος από το 2002 ως το 2006 ήταν και αυτός στην Goldman Suchs ενώ πρωτύτερα ήταν υπεύθυνος του Θησαυροφυλακίου της Ιταλίας από το 1991 ως το 2001 και υπεύθυνος για το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων στην γείτονα χώρα. ».
Goldman Sachs. Γνωστή ως η «τράπεζα του θεού» και ως η εταιρία που εκκόλαψε κεντρικούς τραπεζίτες και πρεσβευτές - «the firm that spawned central bankers and ambassadors”.
Η «Διάσωση» της Κύπρου.

Mε κύριο επιχείρημα το «υπερμεγέθης τραπεζικό σύστημα της Κύπρου», και τους Ρώσους «ολιγάρχες», το Eurogroup της 24 Μαρτίου, με τις ευλογίες πάντα του ΔΝΤ, αποφάσισε πως η Κύπρος θα γινόταν η πρώτη χώρα της οποίας οι τράπεζες θα υπόκειντο στις «οδηγίες» των BIS/FSB. Ας ξαναδούμε τα βασικά σημεία της συμφωνίας:
Η Λαϊκή θα σπάσει άμεσα με την πλήρη συμβολή των μετόχων , των ομολογιούχων και των ανασφάλιστων καταθετών με βάση τον τελευταίο νόμο που έχει ψηφιστεί.
Η Λαϊκή θα χωριστεί σε μια "καλή" τράπεζα και σε μια "κακή". Η "κακή" τράπεζα θα εκκαθαριστεί με την πάροδο του χρόνου.
Η "καλή" τράπεζα θα πρέπει να απορροφηθεί από την Τράπεζα Κύπρου χρησιμοποιώντας το νόμο για την εξυγίανση των τραπεζών. Η Κύπρου θα χρεωθεί τα 9 δισ. ευρώ του ELA. Οι ανασφάλιστες καταθέσεις στην Τράπεζα Κύπρου θα παγώσουν μέχρι την ανακεφαλαιοποίηση και στη συνέχεια θα υπαχθούν στις ανάλογες ρυθμίσεις.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΚΤ θα παρέχει ρευστότητα στην Τράπεζα Κύπρου σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες.
Στην Τράπεζα Κύπρου θα γίνει ανακεφαλαιοποίηση μέσω κατάθεσης / κεφαλαίου από τους κατόχους ανασφάλιστων καταθέσεων με πλήρη συμβολή των ιδίων κεφαλαίων και τους κατόχους ομολόγων.
Η μετατροπή θα είναι τέτοια ώστε ο λόγος κεφαλαίου 9% να έχει ασφαλιστεί στο τέλος του προγράμματος.
Όλες οι ασφαλισμένες καταθέσεις σε όλες τις τράπεζες δεν θα επηρεαστούν και προστατεύονται σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία.
Τα χρήματα του προγράμματος ενίσχυσης (έως 10 δισ. ευρώ) δεν θα χρησιμοποιηθούν για την αύξηση κεφαλαίου της Λαϊκής Τράπεζας και της Τράπεζας Κύπρου
Το πόσο ακριβώς κούρεμα σε καταθέσεις θα γίνει παραμένει ακόμη άγνωστο. Σημείο κλειδί είναι το σημείο 9. Θα πρέπει ο «λόγος κεφαλαίου 9% να εξασφαλιστεί στο τέλος του προγράμματος». Το νούμερο 9% δεν είναι καθόλου τυχαίο. Βάσει της Βασιλείας ΙΙΙ, οι τράπεζες πρέπει να διαθέτουν 8.5 με 11% κεφαλαιακή επάρκεια για κεφάλαια τύπου Tier 1, και συνολική επάρκεια 10.5 με 13%. Ιδιαίτερο επίσης ενδιαφέρον παρουσιάζει η περίεργη ανακοίνωση πως η Κύπρος σκέφτεται να πωλήσει χρυσό αξίας 400 εκ. ευρώ…
Μετά τις τελικές αποφάσεις του Eurogroup για την Κύπρο, σε μια από τις πολλές δηλώσεις του, ο Ευρωπαϊκός επίτροπος Όλι Ρεν είπε:

«Υπάρχει μια πολύ σαφής ιεραρχία. Πρώτα θα συμβάλουν οι μέτοχοι και στη συνέχεια, πιθανώς, οι μη ασφαλισμένες επενδύσεις και καταθέσεις. Ωστόσο, το όριο των 100.000 ευρώ είναι ιερό - οι καταθέσεις κάτω των 100.000 ευρώ είναι διασφαλισμένες».
Η Κύπρος όμως, ούτε άμεσο μέλος των G-20 είναι, ούτε μέλος της BIS, ούτε είχε εκδοθεί επισήμως σαφής οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης προ Eurogroup που να έχει ψηφιστεί και ενσωματωθεί από τα εθνικά κοινοβούλια και την Κύπρο υπήρχε.
Το τραπεζικό σύστημα της Κύπρου όμως υπάγεται στο Αγγλικό Δίκαιο!
Με δηλώσεις του Υπουργού Οικονομικών Βολφγανκγ Σόιμπλε η Κύπρος αποτελεί συστημική απειλή. «Εάν δεν βοηθήσουμε, η Κύπρος θα οδηγηθεί χωρίς αμφιβολία στη χρεοκοπία, θέτοντας σε κίνδυνο και άλλες χώρες, όπως την Ελλάδα»
Βάσει της κοινής συμφωνίας μεταξύ FED και BoE –[ΕΠ2, ΕΠ3] - από τον Δεκέμβριο του 2012, οι «οδηγίες» των BIS/FSB, αποφασίστηκε όπως ακολουθηθούν για την «διάσωση» της Κύπρου.
Τι λέει η Bank for International Settlements στο white paper για bail-in (κούρεμα) σε τραπεζικά κεφάλαια τύπου Tier1 και Tier2 - - [ΕΠ1]; Τι λέει η συμφωνία FED/BoE - [ΕΠ2, ΕΠ3]; Ποιο είναι το συμφωνηθέν πακέτο «διάσωσης» της Κύπρου; Η όποια ομοιότητα αφορά προφανώς καθαρή σύμπτωσης...

Η Πώληση…

Το ότι η λύση υπήρχε στο τραπέζι, αρχικά ως προσχέδιο από το 2010 από BIS/FSB και ως επίσημη συμφωνία μεταξύ FED/BoE από τον Δεκέμβριο του 2012, φαίνεται πλέον και από το εξής επικοινωνιακό τρικ.

Πότε και πως ακούστηκε για πρώτη φορά η λύση «κούρεμα καταθέσεων»;

Όπως έγραψαν οι Financial Times στις 10 Φεβρουαρίου 2013 με τίτλο «Radical rescue proposed for Cyprus», διέρρευσε μια «αυστηρώς εμπιστευτική» αναφορά (memo) προς τους «επισήμους της ευρωζώνης» στην οποία ο όρος κούρεμα καταθέσεων ακούστηκε για πρώτη ίσως φορά. Καμία αναφορά για BIS/FSB/FED/BoE…

Η «διαρροή» βρήκε τον δρόμο της στα παγκόσμια Μέσα Μαζικής «ενημέρωσης» σε τέτοιο βαθμό, που ανάγκασε τον Πρόεδρο Αναστασιάδη 2 ημέρες αργότερα, στις 12 Φεβρουαρίου 2013 και 5 ημέρες πριν τις προεδρικές εκλογές της Κύπρου, να προβεί στην παρακάτω κατηγορηματική δήλωση.

«Θέλω με τον πλέον ξεκάθαρον και κατηγορηματικόν τρόπον να δεσμευτώ και δεσμεύομαι προς τους Κυπρίους συμπατριώτες μας αλλά και τους ξένους επενδυτές, αλλά και ταυτόχρονα να στείλω σαφέστατα μηνύματα προς όλους τους αποδέκτες στο εξωτερικόν ότι δεν πρόκειται –και το υπογραμμίζω– ο Νίκος Αναστασιάδης να υπογράψει το όποιο Μνημόνιο που θα περιέχει οποιαδήποτε πρόνοια για “κούρεμα” καταθέσεων».

Η Ιστορία καταγράφει για άλλη μια φορά, πως άλλο τι δηλώνεις προ-εκλογικά άλλο το τι πράττεις μετ-εκλογικά.

Στις αρχές Απριλίου ο Όλι Ρεν δηλώνει: «Η επερχόμενη ευρωπαϊκή οδηγία θα υποθέτει ότι και οι επενδυτές και οι καταθέτες θα αναλάβουν υποχρεώσεις σε περίπτωση εξυγίανσης ή αναδιάρθρωσης μιας τράπεζας». Η δήλωση γίνεται λίγες μόνο ημέρες πριν την Κυπριακή «λύση». Η ανάλυση της KPMG - [ΕΠ5] – όμως το αναφέρει από τον Ιούλιο του 2012…

Προφανώς η όποια σύμπτωση της λύσης που δόθηκε στο Eurogroup και καλύφθηκε από όλα παγκοσμίως τα ΜΜΕ, ήταν καθαρά απόρροια των «διαπραγματεύσεων» του προέδρου Αναστασιάδη στην Ευρώπη και του πρώην Υπουργού Οικονομικών / Προέδρου της Λαϊκής Τράπεζας κ. Σαρρή στην Ρωσία, διαπραγματεύσεις που κράτησαν για πάνω από μια εβδομάδα. Ήταν τόσο έντονες, που όπως παραδέχθηκε ο Υπουργός Οικονομικών Πιέρ Μοσκοβισί «αφαιρέθηκε»…

Μετά την «συμφωνία του Eurogroup για την Κύπρο» και παρά τις αρχικές δηλώσεις «υπευθύνων» πως η Κύπρος αποτελεί «ειδική περίπτωση» και «εξαίρεση», (Όλι Ρεν, Κωστής Χατζηδάκης) , με την σταδιακή αποκλιμάκωση του θέματος, ακολούθησε και αποκαλύπτεται ακόμη σταδιακά μέσω κύκλου δηλώσεων και ανακοινώσεων της Ε.Ε., που κάνουν λόγο για επερχόμενη Ευρωπαϊκή Οδηγία η οποία θα ζητά όπως θεσμοθετεί η λύση της Κύπρου ως μοντέλο (template) και για μελλοντικές περιπτώσεις. Η σχετική νομοθετική ρύθμιση θα πρέπει να υιοθετηθεί σε εθνικό επίπεδο για κάθε μέλος κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όχι μόνο της Ευρωζώνης, ως τις αρχές του 2015, με την Αγγλία να έχει κάνει από τον Δεκέμβριο του 2012 πρώτη την αρχή.

Η Ρώσικη αρκούδα και οι G20


Άξιο αναφοράς είναι η επίσημη θέση της Ρωσίας, όπως αυτή εκφράζεται στο πλαίσιο των G20 που για το 2013 προεδρεύει. Βάσει του κειμένου «The Russian Presidency of the G20: Outline» με ημερομηνία Δεκέμβριος 2012 - [ΕΠ6]. Στο σχετικό κείμενο, οι θέσεις της Ρωσίας σχετικά με το Financial Stability Board (FSB) και τους στόχους που έχει θέσει κατά την διάρκεια της προεδρία της στους G20 είναι οι εξής:

(Στόχος είναι)… η επίλυση των προβλημάτων εφοδιάζοντας το Financial Stability Board (FSB) με τις κατάλληλες συνθήκες να εκτελέσει τις μεταρρυθμίσεις του. Το FSB θα οδηγήσει στην ομάδα εκείνη διεθνών προδιαγραφών – σε μια προσπάθεια να επιτύχει τους εξής στόχους: [ΕΠ6]

Εποπτεία των οδηγιών της Βασιλείας III επί των μελών της.
Η εφαρμογή μεθοδολογίας για την επιλογή και εφαρμογή επιτροπείας που αφορούν σημαντικά - εθνικά – συστημικά τραπεζοχρηματοπιστωτικά ιδρύματα (domestic systemically important financial institution, D-SIFIs),
Τον έλεγχο του σκιώδους τραπεζικού συστήματος,
Την μεταρρύθμιση του μηχανισμού ελέγχου παραγώγων (Over the counter derivatives),
Την βαρύτητα των ratings που δίδουν τα ratings agencies…
Την ολοκλήρωση μετασχηματισμού του ίδιου του οργάνου (FSB) που θα τον αναδείξουν σε ένα πλήρες λειτουργικό - διεθνή αναγνωρισμένο οργανισμό προδιαγραφών όπως τον διέπουν οι εσωτερικοί του κανόνες διοίκησης και κανονισμών. [ΕΠ6]
Οι Ρώσοι γνωρίζουν! Ο τότε Υπουργός Οικονομικών, πρώην Πρόεδρος της Λαϊκής Τράπεζας στην Κύπρο, εργασθείς στην Παγκόσμια Τράπεζα από το 1975 ως το 2004, με σπουδές στο London School of Economics (και αυτός) και κάτοχος Διδακτορικού στα Οικονομικά από το Wayne State University των ΗΠΑ κ. Μιχάλης Σαρρής , ο οποίος στο κρίσιμο διάστημα μεταξύ των 2 Eurogroups, πήγε στη Μόσχα για «διαπραγματεύσεις», πότε έμαθε για G20/BIS/FSB, συμφωνία FED/BoE;
Ένα ακόμη σημείο άξιο αναφοράς, είναι το φαινόμενο που παρατηρήθηκε στο μεσοδιάστημα των 2 Eurogroups (15 - 24 Απριλίου). Το κρίσιμο εκείνο διάστημα μεταξύ αποφάσεων, οι τράπεζες στην Κύπρο ήταν κλειστές και οι καταθέτες δεν μπορούσαν να πραγματοποιήσουν ανάληψη από τα ATM πάνω από 300€ την ημέρα. Εκείνο λοιπόν το διάστημα, εκτός από όσους φέρονται πως διέθεταν εσωτερική πληροφόρηση και φρόντισαν έγκαιρα να σηκώσουν τις καταθέσεις τους, παρατηρήθηκε και ένα άλλο φαινόμενο. Θυγατρικές (subsidiaries) των τραπεζών Λαϊκής / Κύπρου στην επικράτεια της Μεγάλης Βρετανίας, αλλά και της Ρωσίας όχι μόνο λειτουργούσαν, αλλά επέτρεψαν την ανάληψη καταθέσεων.
Και για αυτό όμως υπήρχε πρόβλεψη στην πρόταση της BIS/FSB! Επιπλέον, βάσει όλων των σχετικών κειμένων από BIS - [ΕΠ1], FED/BoE - [ΕΠ1, ΕΠ2], στόχοι Ρωσίας για G20 [ΕΠ6] – Βρετανοί και Ρώσοι μεταξύ των υπολοίπων, γνώριζαν με κάθε ανατριχιαστική λεπτομέρεια το τι θα επακολουθήσει! Μαζί τα συμφώνησαν!

Στο κείμενο της BIS - «Proposal to ensure the loss absorbency of regulatory capital at the point of non-viability» - [ΕΠ1] - τίθεται ξεκάθαρα το θέμα επιλογής βάσει νομικής δικαιοδοσίας (jurisdiction) της εκάστοτε χώρας στην οποία λειτουργούν οι θυγατρικές μιας τράπεζας για το αν και αυτές θα υποβληθούν σε κούρεμα καταθέσεων ή όχι. Προφανώς, αποφασίστηκε, πως τα υποκαταστήματα σε Αγγλία και την Ρωσία δεν θα υπόκειντο σε ανάλογη «διάσωση» και κούρεμα καταθέσεων όπως στις μητρικές τράπεζες της Κύπρου. Αυτό επιβεβαιώνει και η αναφορά της KPMG από τον Ιούλιο του 2012. – [ΕΠ5].
Στην Κύπρο όμως, οι καταθέτες έκαναν ουρές έξω από τις τράπεζες για να σηκώσουν το ελάχιστο πλαφόν που επεβλήθη.
Η βασιλεία των τραπεζών

Η «ενημέρωση» αποτελεί το πιο ακριβοπληρωμένο «προϊόν».
Οι συμφωνίες που έχουν προ-αποφασιστεί εδώ και χρόνια στα παγκόσμια κυβερνεία, G20, FSB, BIS, ΔΝΤ, Βασιλεία (ΙΙΙ), Κεντρικές Τράπεζες, μένουν όμως στη σκιά. Αντί αυτού, στην Ελλάδα, συντηρείται η μικροκομματική αντιπαράθεση για αστειότητες, συντηρείται η εσωτερική έριδα και ο πολύ-πολιτισμός επιβάλλεται μέσω των Τουρκικών σειρών. Έλληνες (εν Ελλάδι και Κύπρο) καλούνται να πληρώσουν πρώτοι τον λογαριασμό της «Νέας» Τάξης που κρατάει όμως από παλιά.
Η συνεχής παραπληροφόρηση των ΜΜΕ, έχει δημιουργήσει νέα στερεότυπα και έννοιες όπως, «ελεύθερη αγορά», «ανταγωνισμός», «χρήμα», «καταθέσεις», «τράπεζες». Οι έννοιες αυτές είναι τεχνητά κατασκευασμένες από ανθρώπους που υπηρετούν την «επιστήμη» της «οικονομίας». Στην πραγματικότητα υπηρετούν μόνο τα ιδιωτικά τους συμφέροντα. Μόλις αυτά αλλάξουν, ο κόσμος διαπιστώνει πως η όποια αντίληψη πίστευε πως έχει σχετικά, μπορεί να καταρριφθεί σε μια νύχτα ή σε ένα 3ημερο (bank holiday).
Για την πραγματική ταμπακιέρα όμως, δεν αρθρώνεται, μήνες τώρα, προ και μετά «κρίσης», λέξη από κανέναν «δημοσιογράφο», πολιτικό ή τραπεζίτη. Ούτε της «συμπολίτευσης» αλλά ούτε και της «αντιπολίτευσης»…
Στην Ελλάδα χτύπησαν τα κρατικά ομόλογα λόγω του χρέους που «ξαφνικά» ανακάλυψαν όλοι. Με την συνταγή G20/BIS/FSB για την Κύπρο – καταργείται και επισήμως η ασφάλεια των καταθέσεων. Υπό την Βασιλεία (ΙΙ) κατέρρευσαν ενυπόθηκα δάνεια, MBS, CDOs, rating agencies και «σινικά τοίχοι» «επενδυτικών» τραπεζών. Με την Βασιλεία (ΙΙΙ) τα παράγωγα όχι μόνο δεν απαγορεύονται, αλλά αποκτούν προτεραιότητα έναντι των καταθέσεων. Οι σχέσεις που διέπουν την πραγματική οικονομία, ανατρέπονται. Κοινός παρανομαστής είναι ο τρόπος λειτουργίας των τραπεζών.
Στην Βασιλεία των τραπεζών, μια ιδιωτική τράπεζα, η BIS και το Financial Stability Board (FSB) που λειτουργεί υπό την εποπτεία των G20 που είναι γνωστοί ως η Ομάδα των 20 Υπουργών Οικονομικών και Κεντρικών Τραπεζιτών - “Group of Twenty Finance Ministers and Central Bank Governors” λαμβάνουν τις αποφάσεις. (Η Ελλάδα εκπροσωπείται έμμεσα μέσω Ε.Ε.). Στο τιμόνι του FSB, οι Mario Draghi και Mark Carney – πρώην Goldman Sachs, της «τράπεζα του θεού».
Η κεντρική τράπεζα των ΗΠΑ (FED), η κεντρική τράπεζα της Αγγλίας (BoE), υπέγραψαν. Στον Καναδά έχει κατατεθεί σχετικό νομοσχέδιο προς ψήφιση. Η Νέα Ζηλανδία έχει πιθανότατα προ πολλού εναρμονιστεί. Η Κύπρος υπέγραψε. Η Ελλάδα έχει παραδοθεί προ πολλού. Στην υπόλοιπη Ευροζώνη, αναμένεται ανάλογη υιοθέτηση σε εθνικό επίπεδο. Το Αγγλικό Δίκαιο κυριαρχεί. Τα παράγωγα υπερισχύουν των καταθέσεων. Η Οικονομική Διακυβέρνηση της BIS και της Βασιλείας (ΙII) των τραπεζών βρίσκεται εν ισχύ. Το θέατρο σκιών από τα ΜΜΕ με πρωταγωνιστές Γερμανούς, Ρώσους, Βρετανούς, Αμερικανούς κλπ γεωστρατηγικούς εταίρους κλπ «σωτήρες» μεσουρανεί. Την Εθνική μας κυριαρχία την αποποιούμαστε «ελέω» της Παγκόσμιας «οικονομικής» διακυβέρνησης που ευαγγελίζονται «έλληνες» και ξένοι «δημοκρατικά εκλεγμένοι» αντιπρόσωποί μας. Όλοι υπακούουν στο δόγμα.
One bank to rule them all…

Επίσημες Πηγές – [ΕΠ]:
BIS - [ August 2010] – Proposal to ensure the loss absorbency of regulatory capital at the point of non-viability - http://www.bis.org/publ/bcbs174.pdf
FDIC/FED - [10 December 2012] - “Resolving Globally Active, Systemically Important, Financial Institutions” - http://www.fdic.gov/about/srac/2012/gsifi.pdf
BoE - [10 December 2012] - “Resolving Globally Active, Systemically Important, Financial Institutions” - http://www.bankofengland.co.uk/publications/Documents/news/2012/nr156.pd
BoC - [March 21 2013] - "Jobs, Growth and Long Term Prosperity: Economic Action Plan 2013" - http://www.budget.gc.ca/2013/doc/plan/budget2013-eng.pdf
KPMG.com - [July 2012] -"Bail-in liabilities: Replacing public subsidy with private insurance" - http://www.kpmg.com/Global/en/IssuesAndInsights/ArticlesPublications/Documents/bail-in-debt-practical-implications.pdf
G20 - 2013 - "The Russian Presidency of the G20: Outline" - http://www.g20.org/load/781110753
Άλλες Πηγές
BIG BROTHER IN BASEL: BIS FINANCIAL STABILITY BOARD UNDERMINES NATIONAL SOVEREIGNTY - http://www.webofdebt.com/articles/big_brother_basel.php
It Can Happen Here: The Confiscation Scheme Planned for US and UK Depositors - http://webofdebt.wordpress.com/2013/03/28/it-can-happen-here-the-confiscation-scheme-planned-for-us-and-uk-depositors/
Depositor Haircuts Spreading: Canada Endorses Cypriot Financial Harshness. Ottawa’s Proposed “Bail-in Regime for Important Banks” - http://www.globalresearch.ca/depositor-haircuts-spreading-canada-endorses-cypriot-financial-harshness-ottawas-proposed-bail-in-regime-for-important-banks/5329175
The Confiscation of Savings in Canada? Cyprus-Style “Bail-Ins” Proposed by Ottawa Government - http://www.globalresearch.ca/the-confiscation-of-savings-in-canada-cyprus-style-bail-ins-proposed-by-ottawa-government/5329263
Bail-in and the Confiscation of Bank Deposits: The Birth of the New Financial Order - http://www.globalresearch.ca/bail-in-the-birth-of-the-new-financial-order/5330946
The BOE/FDIC/Dodd-Frank Plan To Save the Banks - http://www.larouchepub.com/eiw/public/2013/2013_10-19/2013-14/pdf/27-28_4014.pdf
Κύπρος: "Λιγότερη Ελλάδα" για ανάκαμψη - http://www.euro2day.gr/thebanker/234/articles/695293/ArticleTheBanker.aspx
European Parliament might shift bailout burden from taxpayers to depositors - http://rt.com/business/cyprus-deal-new-template-dijsselbloem-889/
Derivatives Managed by Mega-Banks Threaten Your Bank Account. All Depositors, Secured and Unsecured, May Be at Risk - http://www.globalresearch.ca/derivatives-managed-by-mega-banks-threaten-your-bank-account-all-depositors-secured-and-unsecured-may-be-at-risk/5330700?
Cyprus “Radical Rescue” Proposal Proves Greece Not Unique; Sovereign Haircuts Detailed in “Secret” EU Plans; Russian Connection - http://globaleconomicanalysis.blogspot.com/2013/02/cyprus-radical-rescue-proposal-proves.html#qGxqhKULX223K7Od.99
Radical rescue proposed for Cyprus - http://english.capital.gr/News.asp?id=1727478
Ο αναξιόπιστος κ. Αναστασιάδης - http://infognomonpolitics.blogspot.gr/2013/04/blog-post_1983.html
Δηλώσεις Όλι Ρεν - http://www.news123.gr/nea/newsgroup.php/3208604/
Ρωσία: Αντεπιτίθεται στη Γερμανία μετά το κυπριακό - http://www.inews.gr/239/rosia-antepitithetai-sti-germania-meta-to-kypriako.htm
What happened in Cyprus - http://www.economist.com/blogs/freeexchange/2013/03/interview-athanasios-orphanides
Eurogroup: Εγκρίθηκε η συμφωνία για την Κύπρο - Διασφαλίζονται οι καταθέσεις κάτω από 100.000 ευρώ - http://newpost.gr/post/201528/Eurogroup-egkrithike-i-symfonia-gia-tin-kupro-diasfalizontai-oi-katatheseis-kato-apo-100000-eyro/
Basel III - http://en.wikipedia.org/wiki/Basel_III
Σόιμπλε: Αναγκαία η βοήθεια στην Κύπρο – Συστημικός κίνδυνος για την Ελλάδα - http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22770&subid=2&pubid=63814797
Βιογραφικό Σημείωμα του Μιχάλη Σαρρή - http://www.kathimerini.com.cy/mobile.php?modid=2&artid=125177

ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr/2013/05/One-Bank-to-Rule-Them-All.html#ixzz2S1mCar7d

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου